Rådsmøde 03-01-2013

Dagsorden

1. Status fra arbejdsgruppen
a. Foreløbig aktivitetsplan for 2013
b. Nedsættelse af arbejdsgrupper

2. Orientering om stiftende generalforsamling

3. Idekataloget – supplerende aktiviteter fra andre medlemmer

4. Eventuelt

Følgende er notater og kommentarer nedfældet delvist undervejs i mødet, delvist nedskrevet efterfølgende. Det skal derfor ikke opfattes som udtømmende for debatten.

Generel orientering om de aktiviteter som arbejdsgruppen gerne ser prioriteret, men først orientering om FNI’s første arrangement. Emnerne var som følger:
• Luciaoptog v/ Rikke Jepsen-Sølvhøj
• Badeanstalt v/ Lars Jepsen-Sølvhøj • Skøjtebane v/Kirsten Hoel
• Fjordathlon v/Knud Larsen og Jesper Wittenburg
• Landart – 2014 v/Niels Elberling
• Flaglaug v/Knud Larsen og Jesper Wittenburg
• Ølfestival og/eller Oktoberfest v/Jesper Wittenburg

Det kom mange positive kommentarer om de fremlagte aktiviteter i almindelighed og om havnebad/badeanstalt i særdeleshed. Der blev omtalt at lade skøjtebanen være en central aktivitet, hvortil kunne knyttes flere andre aktiviteter, fx julemandsløb, julemarked, luciaoptog osv. osv. osv. Flere udtrykte ønske om at der blev arrangeret et ”mini-landart” i 2013. Det overvejes i den nedsatte arbejdsgruppe.

Efter debatten blev nedsat følgende arbejdsgrupper.

Badeanstalt/Havnebad:
Lars Jepsen-Sølvhøj, Kenneth Øhrberg, Hanne-Marie Myrhøj, Jacque Duelund, Christian Brangstrup, Klaus V. Kristensen, Erik H. Larsen, Steen Bolbroe (de to sidstnævnte vil gerne arbejde med lyssætning – startende i havneområdet – Roskilde blev i øvrigt nævnt som eksempel på en havn med meget julelys)

Skøjtebane, julemarked mv:
Karina Hoffmann, Anne Jellum, Kirsten Hoel, Helle Mølvig, Sanne Klonaris

Landart:
Niels Elberling, Inge Prier, Hanne-Marie Myrhøj, Lise Bjerre

Fjordathlon:
Knud Larsen, Lise Bjerre, Jesper Wittenburg (første møde: 22.januar, kl. 16.30) – ”For fulde sejl” holder møde i januar om evt. at inkludere Fjordathlon. Det er aftalt, at vi stiller med to deltagere.

Flaglaug:
Carsten Pontoppidan, Christian Brangstrup, Peter Kyster (praktisk hjælp), Jesper Wittenburg Niels Elberling orienterede om den stiftende generalforsamling, der skal afholdes 5. februar, kl. 18.30 på Restaurant Kalvøen (restauratøren, Rasmus giver kaffen – vi skal selv købe øl/vand) og understregede at vi skal huske på, at selvom vi er aktive og første arrangement er løbet af stabelen, så har vi ingen økonomi og vi kan ikke søge om støtte, da vi endnu ikke eksisterer – rent juridisk.

Det blev diskuteret, hvordan der skal indkaldes til den stiftende generalforsamling – herunder hvor bredt, der skal inviteres. Arbejdsgruppen foreslog, at som minimum skulle alle der har været inviteret til et eller flere af møderne i FNI-regi inviteres samt at vi alle hver især inviterede endnu en ildsjæl med – altså en to-trins model, hvor en mindre gruppe på ca. 50-60 personer stiftede rådet og derefter blev rådet åbnet for alle. Flere andre mente, at alle borgere skal inviteres via en annonce i dagspressen. Det kom der en livlig diskussion ud af. Alle der udtalte sig, ønskede at så mange som muligt blev medlem af rådet. Arbejdsgruppen lovede at tage emnet til diskussion på deres førstkommende møde 7. januar (på mødet blev det besluttet at der sættes annonce i avisen ugen inden det stiftende møde afholdes).

Under punktet om idekataloget fremkom et par forslag, bl.a. at arrangere en fælles nytårsfest. Det blev også pointeret, at vi skal huske tanken om byporte og/eller info-tavler, så gennemkørende trafik kan se, hvad der sker i Frederikssund. Frederikssund sommerfest arrangører efterlyste gode ideer og støtte til at etablere et større fællesskab omkring sommerfesten, så festen kunne blive en fest for hele byen/kommunen.

Det blev nævnt, at vi bør have en kommunikationsgruppe – et punkt der skal overvejes, når rådet er stiftet. Det blev endvidere efterlyst, hvordan (og hvornår) man kan komme med flere ideer. Nye ideer skal blot sendes pr mail til rådet, som så vil opdatere idekataloget. Desuden vil der på de ordinære rådsmøder være et punkt der hedder nye forslag til idekataloget

Under eventuelt blev der talt om det nyttige i at have en liste over hvem der kan skaffe hvad (startpistoler, ladbiler, lange stier, plakatplader, ….) samt det nyttige i at kommunen udarbejdede en liste over hvem man skal kontakte i forbindelse med ophængning af plakater, ansøgningsskemaer, diverse tilladelser….. – og vedligeholder listen. NB! Indkaldelse til stiftende generalforsamling samt medfølgende forslag til vedtægter vil blive udsendt i begyndelsen af uge 4.

Skriv et svar

Vi anvender cookies for at måle antallet af besøg på vores website. Hvis du fortsætter med at bruge dette site vil vi antage at du er indforstået med det  Læs mere